همشهری آنلاین: دومین دوره مسابقات شمشیربازی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا به پایان رسید و کاروان ۲۴ نفره ایران با مجموع ۲ مدال طلا و ۴ مدال برنز جایگاه دوم جدول توزیع مدال‌ها را به خود اختصاص داد.

پاکدامن و ارسباران

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، علی پاکدامن در دیدار نهایی مسابقات شمشیربازی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در اسلحه سابر با شکست 15 بر 7 خلید الشملان از کشور میزبان به عنوان قهرمانی دست یافت. این نخستین طلا برای کشورمان در این دوره از مسابقات بود.

شمشیرباز کویتی که مغلوب پاکدامن شد، بازیکنی است که در مرحله یک هشتم نهایی با غلبه بر فتوحی، مانع از صعود این بازیکن ایرانی به مرحله یک چهارم شده بود.

این نخستین مدال انفرادی علی پاکدامن در سطح آسیا است.

در این بخش از مسابقات فرزاد باهر ارسباران دیگر نماینده کشورمان به مدال برنز مشترک دست یافت.

مدال طلای پاکدامن اولین مدال طلا و سومین مدال کاروان ایران در دومین دوره مسابقات شمشیربازی قهرمانی زیر 23 سال محسوب می شود.

پیش از این مهسا پوررحمتی برای ایران مدال کسب کرده بود.

همچنین تیم شمشیربازی اسلحه سابر با ترکیب فرزاد باهر ارسباران، علی پاکدامن، محمد فتوحی و محمد با نتیجه 45 بر 35 مقابل تیم چین به برتری دست یافت و به عنوان قهرمانی رسید. چینی‌ها در حالی نتیجه این دیدار را واگذار کردند که در بیشتر بخش‌ها و اسلحه‌ها عناوین قهرمانی را کسب کرده بودند.

تیم شمشیربازان اسلحه سابر که به ترتیب با از پیش رو برداشتن عراق و ژاپن به دیدار نهایی رسیده بود، در دوره پیشین مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا نیز صاحب مدال طلا شده بود.

رده‌بندی 10 تیم شرکت‌کننده در مسابقات زیر 23 سال آسیا که صاحب مدال شدند به شرح زیر است:

1- چین (9 مدال طلا، 2 مدال نقره، 8 مدال برنز)


2- ایران (2 مدال طلا، 4 مدال برنز)


3- لبنان (1 مدال طلا)


4- ژاپن (5 مدال نقره، 3 مدال برنز)


5- قزاقستان (3 مدال نقره، 3 مدال برنز)


6- کویت (1 مدال نقره، 2 مدال برنز)


7- ویتنام (1 مدال نقره)


8- هنگ کنگ (2 مدال برنز)


9- مالزی (1 مدال برنز)


10- چین تایپه (1 مدال برنز)

اسامی مدال آوران ایران:

مهسا پوررحمتی (مدال برنز انفرادی اسلحه اپه)، علی پاکدامن و فرزاد باهرارسباران (مدال طلا و برنز اسلحه انفرادی سابر)، تیم سابر و اپه دختران (مدال برنز تیمی) و تیم سابر پسران (مدال طلای تیمی)

 

کد خبر 232814
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز